Quinoa ontbijt met fruit en noten Breakfast bowl vegan endometriosis gluten free recipes dairy free soy free |endometriose glutenvrij recept zuivelvrij sojavrij eten quinoa ontbijt

Quinoa ontbijt met fruit en noten

door Ms. in the Kitchen

Quinoa at ik meestal door een salade met gegrilde groenten, maar wist je dat je quinoa ook goed kunt verwerken in zoete gerechten? En zelfs in het ontbijt! Doordat gekookte quinoa in een afgesloten bakje enkele dagen goed blijft in de koelkast kun je meerdere ochtenden in een handomdraai een lekker en gezond ontbijt maken. Het is heel eenvoudig en je kunt eindeloos variëren met jouw favoriete fruit! Bij ons zit er eigenlijk altijd wel een banaan doorheen dit geeft je de nodige koolhydraten om het net even wat langer vol te houden. Dit recept van quinoa ontbijt met fruit en noten is een variatie die wij vaak maken. Quinoa samen met wat blauwe bessen uit de diepvries en een paar walnoten zorgt er voor dat jij er weer tegenaan kunt in de ochtend!

Ingrediënten voor 1 portie

  • 5 eetlepels gekookte quinoa (dat is ongeveer 80 gram ongekookte quinoa)
  • 200 ml ongezoete amandelmelk
  • een halve banaan
  • een handje blauwe bessen
  • een handje walnoten
  • optioneel: 1 eetlepel honing of ahornsiroop

Hoe maak je het quinoa ontbijt met fruit en noten?

  1. Kook de quinoa in 250 ml water totdat al het water is geabsorbeerd. Laat de quinoa 5 minuten rusten met een stukje keukenpapier tussen de pan en de deksel. Het overtollige vocht wordt geabsorbeerd.
  2. Meng vervolgens vijf eetlepels gekookte quinoa met de andere ingrediënten. Vind je het niet zoet genoeg, voeg dan een eetlepel honing of ahornsiroop toe. Restjes gekookte quinoa kun je enkele dagen in een gesloten bakje in de koelkast bewaren.

Eet smakelijk!

Deze recepten zijn ook lekker!

Reageer