Avocado toast recipe endometriosis gluten free dairy free soy free sugar free| recept endometriose glutenvrij zuivelvrij sojavrij eten suikervrij

Avocado toast

door Ms. in the Kitchen

Avocado is een veelzijdige vrucht en is niet meer weg te denken uit de hele foodsector! Tegenwoordig worden er zoete muffins mee gebakken, eitjes in gekookt of door salades gemengd. Allemaal omdat het gewoon een hele gezonde vrucht is met goede vetten. Maar onderschat ook de smaak niet van de avocado! Deze is, als de avocado goed rijp is, heerlijk romig! Echt een favoriet bij ons thuis. Dit keer gebruik ik de avocado in zijn puurste vorm. Ik snij er plakjes van voor een heerlijke en gezonde avocado toast. Met de cherrytomaatjes en chilivlokken wordt het allemaal nog even wat lekkerder!

Ingrediënten voor 2 avocado toast

  • 2 glutenvrije boterhammen
  • 1 avocado
  • 6 cherrytomaatjes
  • een snufje chilivlokken
  • zout
  • optioneel: 1 theelepel limoensap

extra nodig:

Hoe maak je dit gerecht

  1. Rooster de boterhammen in de broodrooster en laat ze afkoelen. Beleg ze vervolgens met de dungesneden plakjes avocado en de gehalveerde cherrytomaatjes.
  2. Bestrooi  vervolgens de avocado en cherrytomaatjes met een beetje chilivlokken en een snufje zout. Voeg eventueel wat limoensap of citroensap toe dit geeft een lekkere frisse smaak.

Wil je inspiratie voor nog meer lekker broodbeleg? Kijk dan eens naar het recept van humus met gegrilde courgette. Dit is ook echt een topper!

Deze recepten zijn ook lekker!

Reageer